I made this widget at MyFlashFetish.com.

уторак, 15. март 2011.

Ja znam ko sam!



                              Srbi… Da mi je znati sta sve ljudi pomisle pri pomenu reci ,,SRBI”?  
Madjari, Rusi, Bugari , Makedonci verovatno pomisle- pogan narod   , nepristojan , neuctiv .Svi su sebi najbolji –to je istina , svi kritukuju druge –I to je istina, ali kada malo dublje sagledas stvar …
      Cemu sve one bitke , ratovi? Zbog cega li su ljudi ginuli ,umirali? Pa, zbog svoje otadzbine, naravno.
 ,,Ja znam ko sam po zvonu, sto sa zaduzbina nemanjickih peva , po jasnosti njegova glasa , po tome sto  me od Studenice do Mileseva  pradedovi gledaju sa ikonostasa I sto svaki u ruci drzi hram…’’
Nekada davno zapisavsi , Desanka Maksimovic  stavila nam je do znanja da otadzbina  nije  samo krpa koja se baci nakon koriscenja, nije ni sunce koje jutrom izlazi, a nocu zalazi –to je nesto sto traje vecno, nesto sto nema kraja .
                               Srbi nisu pogan narod, nepristojan, neuctiv, niti je bilo koji narod takav .
Svi imaju svoje obicaje, kulture , verovanja. Razliciti ljudi-razlicite stvari. Svako na svoj nacin.
Jeste, tacno je, svako voli svoje, svako postuje svoje I veruje u svoje, ali bar po meni Srbi zasluzuju malo vise postovanja .Imaju ga, ali zasluzeno.
Nemanjici su rodonacelnici Srbije. Ali nisu oni gledani na svetorodnu lozu samo zato sto su bili uspesni vladari koji su pobedjivali u bitkama. Ne, oni su podrzavali crkvu, stitili je , branili.
Uz njih je srpska crkva dobila samostalnost , odbranili su svoju veru, svoj narod.
I knez Lazar je takodje branio svoju veru. Nije on vodio bitku na Kosovu samo da bi se pokazalo kako  moze da se bori protiv milion turaka iako je ocigledno da ce svi pomreti za dzabe, kako je izgledalo.
On je  naredio svi stanovnicima da se bore , izrekao kletvu , I svi su ga poslusali , svi su sa cascu, na Vidovdan prolili svoju krv, za drzavu, za svoju decu . Svi su poginuli , ponosno.
Tako da,u svima nama , ma koliko srpski preci ziveli pre vise desetina godina I koliko bili stariji od nas, tece krv nasih pradedova , junaka , velikasa.
Srbi su ponosan narod , bistar, hrabar, nenametlji I pre svega posten.
                   ,,I svuda gde je Srpska dusa koja, tamo je meni otadzbina moja,-moj dom I moje rodjeno ognjiste!
                                                                         Aleksandra Milenkovic

2 коментара: